Ta kontakt med digital@fagbokforlaget.no for å få tilgang til denne ressursen

Eller logg inn

7.5a Markedsstrategi

1. Markedsstrategi er

2. Konkurransemidlene eller markedsmiksen består av
(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)

3. Produktet er et av konkurransemidlene.
Produktet er delt inn i flere nivåer. I boka presenteres trelagsmodellen. Hvilke nivåer består trelagsmodellen av?

(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)

4. Pris er et av konkurransemidlene.
Virksomheten må finne frem til en pris som gjør at de selger mest mulig, og oppnår sine økonomiske mål. Valgene ved prisfastsetting kan bl.a. være:

(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)

5. Plass er et av konkurransemidlene. Det betyr
(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)

6. Mellomledd i distribusjonen betyr

7. Mellomleddene i distribusjonen kan utføre mange oppgaver. Hvilke av disse kan det være?
(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)

8. Påvirkning er et av konkurransemidlene. Det betyr
(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)

9. Påvirkning gjøres gjennom flere kanaler og på forskjellige måter. Marker de mulige metodene.
(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)

10. Salgsfremmende aktiviteter kan være
(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)

11. Totalt for markedsplanen setter virksomheten opp en handlingplan.
En handlingplan er

12. Markedsplanen er laget for at den skal følges. Oppfølging betyr å
(flere svar – hold ned CTRL-tasten og klikk på alle de riktige svarene)